FANDOM

Nie tego szukałeś? Zobacz: "Ragnarok (ujednoznaczenie)".
Nie tego szukałeś? Zobacz: "Thor (ujednoznaczenie)".

Thor: Ragnarok — film z 2017 roku, który opowiada o przygodach superbohatera Thora, znanego z komiksów Marvela. Jest kontynuacją filmów Thor, Thor: Mroczny świat i Avengers: Czas Ultrona, siedemnastym filmem należącym do Marvel Cinematic Universe i piątym należącym do Fazy Trzeciej.

Streszczenie

Thor zostaje uwięziony po drugiej stronie wszechświata. Osłabiony i pozbawiony młota musi znaleźć sposób, by powrócić do Asgardu i stawić czoła bezwzględnej i wszechpotężnej Heli oraz powstrzymać Ragnarök – "zmierzch bogów", zagładę świata i całej asgardzkiej cywilizacji. Przedtem jednak musi stanąć do gladiatorskiego pojedynku na śmierć i życie z byłym sprzymierzeńcem i członkiem drużyny Avengers — niesamowitym Hulkiem!

Fabuła

Prosimy Cię o pomoc!
Tę sekcję należy rozbudować. Możesz nam pomóc dodając do niej treść.

Obsada

Występy

Miejsca

Wydarzenia

Przedmioty

Pojazdy

Gatunki rozumne

Zwierzęta

Organizacje

Wzmianki

Produkcja

W styczniu 2014 roku na Variety ogłoszono, że scenariusz do filmu Thor: Ragnarok napiszą Craig Kyle i Christopher Yost, producentem po raz kolejny będzie Feige, a Chris Hemsworth ponownie zagra tytułową rolę.[1]

2 października 2015 roku Taika Waititi podpisał umowę z Marvel Studios, dzięki czemu został reżyserem filmu. Pozostałymi kandydatami na reżyserów byli Ruben Fleischer, Rob Letterman i Rawson Marshall Thurber.[2]

25 lutego 2016 roku Stellan Skarsgård potwierdził, że nie zagra w filmie doktora Erika Selviga.[3] 11 kwietnia tego samego roku zostało potwierdzone, że w obsadzie filmu nie pojawi się również Natalie Portman. W tym samym dniu ujawniono, że do obsady dołączyła Tessa Thompson.[4]

20 maja Marvel.com potwierdziło dołączenie do obsady Karla Urbana i Jeffa Goldbluma. Strona ogłosiła też, że Cate Blanchett zagra w filmie Helę, Tessa Thompson zagra Valkyrię, Anthony Hopkins zagra Odyna, a Idris Elba Heimdalla.[5]

Zdjęcia do filmu rozpoczęły się 4 lipca 2016 roku w Queensland w Australii, a tytułem roboczym filmu został "Creature Report".[6]

23 lipca 2016 roku podczas San Diego Comic-Con zaprezentowano zbroję gladiatora Hulka, i pokazano fragment filmu przedstawiający miejsca pobytu Thora i Hulka.

4 sierpnia Mark Ruffalo oficjalnie odegrał swoją ostatnią scenę.[7]

Filmiki

Zwiastuny

Fragmenty filmu

Za kulisami

Pozostałe

Muzyka

Tytuł piosenki Wykonawca Miejsce w filmie
Immigrant Song Led Zeppelin
In the Face of Evil Magic Sword

Zwiastun #2

Omega Hi-Finesse

Zwiastun #2

Pure Imagination (z filmu Willy Wonka i fabryka czekolady) Gene Wilder

Thor jest przywiązany do krzesła, a automat informuje go, że od teraz jest własnością Arcymistrza.

Let's Get It On Marvin Gaye

Ciekawostki

Przypisy

Marvel Cinematic Universe
Marvel Cinematic Universe Wiki posiada kolekcję zdjęć związanych z hasłem "Thor: Ragnarok".
  1. Marvel Taps Craig Kyle to Co-Write ‘Thor 3′ with Christopher Yost
  2. Taika Waititi to direct "Thor:Ragnarok"
  3. Stellan Skarsgård is in Avengers: Infinity War, but not Thor 3
  4. 'Creed' Star Tessa Thompson Joining 'Thor 3'
  5. Marvel Studios Confirms Stellar New Cast Members of the Highly Anticipated 'Thor: Ragnarok'
  6. Jeff Goldblum Says The Grandmaster is Seeking Pleasure
  7. Mark Ruffalo Wraps Filming On 'Thor: Ragnarok'

Linki zewnętrzne