FANDOM

Phil Coulson Spoiler Alert O, spoiler.
UWAGA! Ten artykuł zawiera spoilery. Czytasz go na własne ryzyko.

Thanos znany jako Czarny Pan przez swoich najbardziej lojalnych podwładnych albo Szalony Tytan przez galaktyczne społeczności. To potężny kosmiczny wojownik który rządzi odległym regionem w kosmosie i posiada ogromną armię Chitauri oraz Outriderów. Jego głównym celem jest zdobycie Kamieni Nieskończoności i aby osiągnąć ten cel zawarł sojusze z Lokim i Ronanem Oskarżycielem w kampaniach przeciwko Ziemi i Xandarowi.  Oba te sojusze bardzo kosztowały Thanosa, w tym jeden z Kamieni Nieskończoności, i sługę oraz lojalność dwóch córek Gamory i Nebuli, a także nieumyślne powstanie dwóch grup superbohaterów (Avengers i Strażnicy Galaktyki). W końcu stracił cierpliwość do swoich sług i postanowił szukać Kamieni osobiście.

BiografiaEdytuj

Masakra na Xandarze i atak na Asgardczyków Edytuj

Pierwszym celem był Xandar, gdzie dokonując mordu na połowie populacji planety wchodzi w posiadanie Kamienia Mocy. Następnie atakuje statek Asgardzkich uchodźców, przejmując Kamień Przestrzeni, a także bez większych trudów pokonuje Hulka. Postawanawia wysłać Mroczny Zakon na ziemię, by dostarczyli mu znajdujące się tam kamienie Umysłu i Czasu. Sam decyduje się ruszyć do Knowhere po Kamień Rzeczywistości, a także przygotować pułapkę na Strażników Galaktyki.

Przejęcie Kamienia Duszy Edytuj

Gdy przechwytuje Gamorę, szantażem zmusza ją do wskazania miejsca położenia Kamienia Duszy. Gdy Szalony Tytan z przybraną córką docierają na Vormir spotykają Red Skulla, który tłumaczy zasadę wejścia w posiadanie kamienia. Musi poświęcić kogoś, kogo kocha. Gamora myśląć, że Thanos nie kocha nikogo i szydząc z niego, widząc łzy, orientuje się, że to o nią chodzi. Próbowała popełnić samobójstwo, jednak Thanos przy użyciu Kamienia Rzeczywistości zamienia sztylet w bąbelki. Następnie zrozpaczony rzuca córkę w przepaść i wchodzi w posiadanie czwartego kamienia.

Bitwa o Tytana Edytuj

Thanos przy użyciu kamienia Przestrzeni rusza na swoją ojczystą planetę, gdzie miał spotkać się ze swoimi sługusami. Zdał sobie sprawę z niepowodzenia misji i spotkał się z Doktorem Strangem, któremu przedstawił swój plan i pobudki, prowadzące go na tej drodze. Gdy zorientował się, że Strażnicy Galaktyki wraz z Iron Manem, Spider-Manem i wspomnianym Strangem zastawili pułapkę, wywiązała się zacięta bitwa. Bohaterom nie poprawiał sytuacji fakt, że Tytan dysponował potęgą czterech Kamieni, które przy pomocy Rękawicy wzajemnie wzmacniał. Finalnie udaje się Thanosa unieruchomić i uśpić. Podczas próby zdejmowania Rękawicy, Star Lord dowiaduje się, że Thanos jest w załobie, ponieważ zabił Gamorę, ukochaną Quill'a. Ten impulsywnie uderza Tytana, który oswabadza się z wiązów i dochodzi do dalszej walki , gdzie prawie zgładzony został Iron Man. Strange, by uratować Mściciela, oddaje Thanosowi Kamień Czasu, a ten następnie ulatnia się na Ziemię po ostatni kamień.

Przybycie do Wakandy i zdobycie ostatniego kamienia Edytuj

Thanos znając położenie ostatniego kamienia, przenosi się do Wakandy, gdzie Vision od razu wyczuwa przybycie antagonisty. Tytan bezproblemowo pacyfikuje Avengersów przy użyciu kamieni. Vision widząc słabą sytuację, nakazuje Scarlett Witch zniszczyć kamień na jego czole, co ta niechętnie robi. Gdy zdawało się, że plan Thanosa ostatecznie spalił na panewce, ten przy użyciu Kamienia Czasu cofa całą sytuację i kompletuje ostatni kamień do Rękawicy. Wówczas do akcji wkracza Thor, który w ostatniej chwili powstrzymuje antagonistę przed pstryknięciem palcami, rzucając w niego Stormbreakerem. Bóg piorunów pewny swojego zwycięstwa, uśpił swoją czujność, co Thanos wykorzystał by zaszydzić z bohatera słowami "Trzeba było celować w głowę", a następnie dopiąć swego i pstryknąć palcami. Owy czyn wywołał impus, który zabijał 50% populacji każdej planety. On sam chwilowo trafia do świata Kamienia Duszy, gdzie spotyka młodą wersję Gamory, która ze smutkiem przyjmuje informację o realizacji planu Thanosa. Gdy wraca do rzeczywistości, ucieka z Wakandy, zostawiając po sobie Stormbreakera ze swoją krwią i postanawia zgodnie z obietnicą zacząć nowe życie z dala od wszystkiego.

Śmierć Edytuj

Trzy tygodnie po wyeliminowaniu Połowy Populacji Wszechświata, aby uniknąć pokusy żądzy władzy i przyznając, że Avengers obiorą sobie za cel Kamienie Nieskończoności, Thanos wykorzystuje Kamienie po raz ostatni aby zniszczyć je ich własną energią , kosztem dalszego pogarszania jego stanu ciała. Ciężko ranny udaje się do swojej chaty na Tytanie II nieświadomy losu który go czeka. Dwa dni po tym jak Thanos zniszczył Kamienie, ocaleli Avengers, z wyjątkiem Tony'ego Starka , byli w stanie zlokalizować jego współrzędne za pośrednictwem Benatara , gdy zbierał plony ze swojej farmy , aby ugotować gulasz. Nowo zrekrutowana Kapitan Marvel przedostała się najpierw, uderzając w dach jego chaty i powalając go , podczas gdy Bruce Banner założył zbroję Mark XLIX i razem z War Machine, przytrzymali oba jego ramiona . Chwilę później przybywa Thor , który odcina Thanosowi lewą rękę , na której nosił Rękawicę Nieskończoności, co wywołuje wielki ból u Tytana. Następnie Kapitan Ameryka i Czarna Wdowa przybywają, a chwilę później odkrywają , że Thanos zniszczył Kamienie Nieskończoności, aby uniemożliwić odwrócenie pstryknięcia. Niedowierzający Rhodes powiedział Avengers by przeszukali chatę i znaleźli Kamienie, chociaż Nebula powiedziała że mimo wszystko Thanos nie jest kłamcą. Zaskoczony Thanos dziękuje Nebuli , przyznając że "Może traktował ją zbyt surowo". Są to jednak jego ostatnie słowa, ponieważ Thor nagle odcina mu głowę Stormbreakerem. Thanos , Szalony Tytan zmarł, chociaż szkody które wyrządził , były pozornie niemożliwe do odwrócenia.