FANDOM

Tesseract – jeden z sześciu Kamieni Nieskończoności w kształcie sześcianu posiadający nieograniczoną, nieskończoną ilość energii. Tesseract powstał jeszcze przed powstaniem naszego wszechświata jednak swoją teraźniejszą formę ukształtował w czasie jego początku. Sześcian posiada olbrzymie właściwości teleportacyjne, jest także bardzo gorący. Był używany przez różne starożytne cywilizacje przed wejściem w ręce Asgardczyków , którzy przynieśli go na Ziemię i zostawili Tønsberg , gdzie był strzeżony. W 1942 Tesserakt został znaleziony przez Johanna Schmidta lidera HYDRY który użył Sześcianu do wzmocnienia ulepszonej broni w celu pokonania Aliantów w II Wojnie Światowej. Po porażce Schmidta w 1945 roku Tesserakt razem z Kapitanem Ameryką wpadł do wód Arktyki, gdzie został znaleziony przez Howarda Starka. Sześcian był przechowywany w Camp Lehigh w New Jersey , gdzie pozostał co najmniej do 1970.

Stark ostatecznie założył Projekt PEGASUS który w latach Latach 80 zrzekł się opieki nad Tesseraktem. Mar-Vell agentka Kree dołączyła do projektu.