FANDOM

Stormbreaker to zaczarowany topór używany przez Thora. Wykuty z Uru w sercu umierającej gwiazdy na Nidavellir. Eitri twierdził, że broń ta jest najlepszą bronią w historii Asgardu.

Historia

Stworzenie

Podczas Wojny z Thanosem , Thor poleciał na Nidavellir z Rocketem i Grootem by wykuć broń zdolną zgładzić Thanosa. Po dotarciu na miejsce kuźnia nidavellirska była zamrożona i zaśmiecona połamanymi częściami. Początkowo przerażony król krasnoludów Eitri rozpoznał swojego przyjaciela i wyjaśnił że Thanos zabił wszystkich jego poddanych aby ten nie mógł stworzyć broni dla kogokolwiek innego. Z pomocą Thora i Rocketa udało się uruchomić kuźnię budząc serce umierającej gwiazdy ,topiąc sztabki Uru i wlewając je do formy. Następnie roztrzaskał ją odsłaniając ostrze i obuch topora , jednak Eitri nie mógł znaleźć rękojeści. Widząc jak Thor umiera po wystawieniu się na całą moc gwiazdy , Groot zdecydował że nie będzie czekać aż Eitri stworzy metalową rękojeść ,chwycił rozgrzane do czerwoności części topora jednym ze swoich ramion a następnie odciął je tworząc stylisko i wykańczając Stormbreakera . Następnie broń w zawrotnym tempie leczy rany odniesione przez Thora ,aby ten ze zdwojoną siłą ruszył na Thanosa i otworzył Most Bifrost teleportując Thora, Rocketa i Groota na Ziemię do Wakandy by pomóc Avengers.

Używany przez Thora

Stormbreaker został użyty w Bitwie o Wakandę wzmacniając moce Thora. Była to jedyna broń która zdołała zranić Thanosa podczas całego konfliktu raniąc Tytana tuż po skompletowaniu Kamieni w Rękawicy Nieskończoności. Złoczyńca pouczył jednak Asgardczyka że trzeba było celować w głowę a następnie aktywował Rękawicę pstryknięciem palcami ,wymazując 50% żywych istot w kosmosie i teleportował się na odległą planetę Tytan II by wieść spokojne życie jako rolnik. Moc Rękawicy pomogła mu wyleczyć ranę klatki piersiowej . Gdy Avengers dotarli na farmę Thanosa na Tytanie II, Thor był dumny z odcięcia lewej ręki Tytana na której nosił on Rękawicę Nieskończoności. Gdy Thanos oświadczył Avengersom że zniszczył Kamienie Nieskończoności , zrozpaczony i wściekły Thor odrąbał głowę Thanosowi wypełniając to co tytan mu powiedział że powinien był zrobić za pierwszym razem podczas Bitwy w Wakandzie .Pięć lat później podczas ostatecznej bitwy z Thanosem z przeszłości , Thor władał zarówno Stormbreakerem jak i Mjølnirem , który zabrał podczas podróży w czasie z 2013 roku i wykorzystał je z wielką skutecznością w Bitwie będąc w stanie zmierzyć się z Szalonym Tytanem. Jednak Thanos wykorzystał przewagę i użył Stormbreakera by prawie rozciąć pierś Thora , tak jak on zrobił to wcześniej Tytanowi w Wakandzie. Został powstrzymany przez Kapitana Amerykę, który ujawnił że jest wstanie władać Mjølniren .W późniejszych etapach bitwy Thor używał głównie Stormbreakera by walczyć z połączonymi siłami Outriderów , Chitauri i Czarnego Zakonu, zostawiając Rogersowi "malucha", chociaż para wymieniała się parę razy. Po pokonaniu Thanosa oraz jego armii Thor opuścił Ziemię wraz ze Strażnikami Galaktyki na pokładzie Benatara i zabrał Stormbreakera ze sobą.

Możliwości

Stormbreaker jest w stanie skupić i wzmocnić moc Thora. Ze względu na to że została wykuta z Uru , broń jest prawie niezniszczalna i jest wstanie wytrzymać strzał energii stworzony przez sześć Kamieni Nieskończoności. Jest także w stanie przekazywać energię wymiarową i otwierać Most Bifrost , który umożliwił Thorowi teleportację siebie , Rocketa i Groota do Wakandy. Podobnie jak wcześniej Mjølnir Stormbreaker powraca do ręki Thora gdy zostanie przywołany i uderza przeciwników potężną siłą. Świeci nieziemskim niebieskim płomieniem który trzeszczy elektrycznością i wydaje się że jest w stanie zaatakować cel jeśli Thor tego chce. Ponadto broń pozwala użytkownikowi swobodnie latać podczas jej używania , w przeciwieństwie do Mjølnira którym trzeba było zakręcić z dużą prędkością by oderwać się od ziemi. Jednak w przeciwieństwie do Mjølnira , broń nie jest zaklęta , aby uniemożliwić władanie nią osobom uznanym za "niegodne" , dzięki temu każdy jeśli jest wystarczająco silny może jej używać. Stormbreaker może zostać przywołany również przez tych którzy są godni podniesienia Mjølnira , tak pokazano , gdy Kapitan Ameryka , który wcześniej okazał się godny władania młotem w walce z Thanosem z przeszłości , przywołał Stormbreakera przez pomyłkę kilka chwil później podczas Bitwy o Ziemię. Dzięki zwiększonemu rozmiarowi i masie , mając w swojej konstrukcji zarówno ostrze topora jak i obuch młota , a także posiadając wydłużoną rękojeść umożliwiającą oburęczny chwyt , jest to dużo potężniejsza broń do walki wręcz niż Mjølnir. Eitri posunął się do stwierdzenia że Stormbreaker jest najpotężniejszą bronią w historii Asgardu. Jako jedna z nielicznych jest w stanie ciężko zranić Thanosa , który zmierzył się z drużyną Doktora Strangea , Iron Mana , Spider-Mana , Draxa , Star-Lorda , Mantis i Nebuli doznając tylko zadrapania na policzku. Sam Thanos wyśmiał Thora za to że nie celował w jego głowę , co oznacza że Stormbreaker mógłby go zabić. Stworzony by stawić czoła Tytanowi dzierżącemu Rękawicę Nieskończoności , Eitri zaklął go kilkoma mocami które pozwoliły mu wykorzystać słabe punkty Rękawicy , szybko przebijając wiązkę wystrzeloną przez Thanosa , chociaż Thanos był zaskoczony i mógł odeprzeć atak.