FANDOM

Nie tego szukałeś? Zobacz: "Kapitan Marvel (ujednoznaczenie)".

Kapitan Marvel — film z 2019 rok, który opowiada o przygodach superbohaterki zwanej Kapitan Marvel, znanej z komiksów Marvela. Jest dwudziestym pierwszym filmem należącym do Marvel Cinematic Universe i dziewiątym należącym do Fazy Trzeciej.

Streszczenie

Akcja Kapitan Marvel rozgrywa się w latach 90-tych XX wieku, wcześniej niepokazywanych w filmowym uniwersum Marvela.

Ziemia dostaje się w sam środek galaktycznej wojny. Tytułowa bohaterka, Carol Danvers, jest oficerem armii Stanów Zjednoczonych, ale wkrótce odkryje prawdę o sobie i stanie się jedną z najpotężniejszych postaci Wszechświata, gdy na skutek genetycznej modyfikacji zyska pozaziemską moc rasy Kree.[1]

Obsada

Występy

Miejsca

Wydarzenia

Przedmioty

Pojazdy

Nieznane

Gatunki rozumne

Zwierzęta

Organizacje

Wzmianki

Nieznane

Produkcja

W maju 2012 pojawiły się sprzeczne raporty dotyczące scenariusza filmu o Pani Marvel.[2]

W marcu 2014 roku Kevin Feige potwierdził, że "dużo rozmawiali" na temat tej postaci, ponieważ będzie to pierwszy film, którego główną bohaterką będzie kobieta.[3] Później wspomniał o tym, że film o Kapitan Marvel jest jednym z najbardziej chcianych przez fanów.[4]

10 września 2015 roku pojawiły się plotki, że Rebecca Ferguson odegra rolę tytułową.[5]

1 czerwca 2016 roku zostało potwierdzona, że Brie Larson jest w trakcie negocjacji o główną roli w filmie, a Niki Caro i Jennifer Kent są kandydatami na reżyserów.[6][7]

23 lipca 2016 roku podczas San Diego Comic-Con, zostało potwierdzone, że Larson zagra Kapitan Marvel.

Zdjęcia do filmu rozpoczną się 8 stycznia 2018 roku w Pinewood Studios w Atlancie.[8]

19 kwietnia 2017 roku zostało potwierdzone, że reżyserami filmu zostali Anna Boden i Ryan Fleck.

Filmiki

Zwiastuny

Za kulisami

Muzyka

Nieznana

Przypisy

Marvel Cinematic Universe
Marvel Cinematic Universe Wiki posiada kolekcję zdjęć związanych z hasłem "Kapitan Marvel (film)".
  1. Oficjalny opis ze strony Multikina
  2. RUMOR: MS. MARVEL Headed to the Big Screen? They Have a Script?
  3. Kevin Feige on Marvel’s Responsibility to be Diverse and a Possible Captain Marvel Movie
  4. IGN on YouTube: Marvel Head Says Fans Want Black Panther and Captain Marvel
  5. Rumor: MARVEL STUDIOS MAY BE EYEING REBECCA FERGUSON FOR "CAPTAIN MARVEL" LEAD
  6. Winning Actress Brie Larson Is The Frontrunner To Play CAPTAIN MARVEL
  7. [1]
  8. Marvel Studios Sets January 2018 Shoot Date For 'Captain Marvel'

Linki zewnętrzne