FANDOM

Phil Coulson Spoiler Alert O, spoiler.
UWAGA! Ten artykuł zawiera spoilery. Czytasz go na własne ryzyko.

Kamień Umysłu – jeden z sześciu Kamieni Nieskończoności. Aspektem wszechświata, za który odpowiada, jest Umysł. Jego oryginalnym zabezpieczeniem było prawdopodobnie Berło, które Thanos dał w prezencie Lokiemu przed Inwazją Chitauri. Po bitwie o Nowy Jork Berło zostało skonfiskowane przez T.A.R.C.Z.Ę., a następnie skradzione przez HYDRĘ. Jeden z członków tej organizacji, Wolfgang von Strucker, użył Kamienia Umysłu, aby obdarzyć Wandę Maximoff i jej brata Pietra nadludzkimi zdolnościami. Po pokonaniu HYDRY, Berło trafiło w ręce drużyny Avengers. Potem ukradł je Ultron, który zniszczył niebieską obudowę Berła i uwolnił z niej Kamień Umysłu. Kamień ten dał życie androidowi o imieniu Vision i stał się częścią jego organizmu. Podczas bitwy o Wakandę, Thanos zabił Visiona i dodał Kamień Duszy do Rękawicy Nieskończoności. Po wybiciu 50% istot żywych Thanos zniszczył wszystkie kamienie.

W alternatywnej rzeczywistości, która powstała podczas podróży w czasie, Kapitan Ameryka z oryginalnej linii czasowej zabrał Berło z rąk szpiega HYDRY, Jaspera Sitwella, zanim trafiło ono w ręce Struckera. Następnie Kamień Umysłu został użyty do przywrócenia osób zabitych przez Thanosa podczas użycia Rękawicy. Potem Kapitan wrócił do alternatywnej rzeczywistości i zwrócił Kamień agentom T.A.R.C.Z.Y..