FANDOM

Doktor Nauk Medycznych i Doktor Filozofii Stephen Vincent Strange to potężny czarodziej i lider Mistrzów Sztuk Mistycznych

Stephen Strange był samolubnym, bardzo bogatym i jednym z najlepszych na śwecie neurochirurgów. Podczas szybkiej jazdy samochodem miał wypadek, przez co stracił władzę w rękach. Dowiedział się o miejscu zwanym Kamar-Taj i zdesperowany tam ruszył. Uczony przez Starożytną, nauczył się tam posługiwać magią. Walczył z Kaeciliusem w Sanctum Sanctorum i został mianowany jego opiekunem, a później został Sorcerer Supreme. Nieświadomy konsekwencji w trakcie ataku Dormammu zaplątał się z nim w pętli czasu używając kamienia nieskończoności. Dormammu, władca Mrocznego Wymiaru, został pokonany i wycofał służących mu m. in. Kaeciliusa z Ziemi.

Przed inwazją Thanosa do Sanctum Sanctorum doktora przez dach wleciał Bruce Banner, który powiedział o zbliżającym się niebezpieczeństwie. Podczas ataku Czarnego Zakonu na Ziemię, Strange został uprowadzony przez jednego z członków tegoż zakonu - Ebony Mawa i przetransportowany na statek. Stephena uratowali Iron Man i Spider-Man, po czym cała trójka poleciała na ojczystą planetę Thanosa - Tytan. Na miejscu Strange widział ponad 14 milionów możliwych rozwiązań walki z wrogiem. Dr Strange, Iron Man, Spider-Man oraz część Strażników Galaktyki postanowili podjąć walkę z Thanosem na jego ojczystej planecie. Niestety, przegrywają z wrogiem i Dr Strange jest zmuszony oddać Thanosowi Kamień Czasu, dzięki czemu szalony tytan oszczędził życie Tony'ego.. Kiedy Thanos pstryknął palcami, Stephen Strange rozpadł się w pył. Ostatnie słowa Dr Strange'a były skierowane do Tony'ego, powiedział on wtedy "Nie było innego wyjścia", co oznaczało, że taki bieg wydarzeń to jedyna szansa na pokonanie wroga.

Jednak, jak przewidywał Strange, Hulkowi udało się odwrócić zdziesiątkowanie, przywracając Strange'a i pozostałych do życia, gdy kontynuowali bitwę przeciwko Thanosowi z armią bohaterów, gdy Strange był świadkiem poświęcenia życia przez Tony'ego Starka, aby ostatecznie zniszczyć Szalonego Tytana raz na zawsze.